Wednesday, December 17, 2008

'Blackout' di Desa Anggerik

DESA Anggerik bergelap kerana terputus bekalan elektrik dua hari berturut-turut iaitu dari jam 11.00 malam 16 Disember hingga 4.00 pagi keesokan harinya. Dan pada tarikh 17 Disember pula, kira-kira jam 9.30 malam, sekali lagi penduduk Desa Anggerik terpaksa bergelap kerana masalah sama. Keadaan masih belum berubah semasa artikel ini ditulis. Dan sehingga kini, pihak TNB masih belum memberi sebarang notis atau pemberitahuan berkenaan masalah gangguan elektrik di Desa Anggerik.

Apa yang menghairankan, hanya taman Desa Anggerik yang menghadapi masalah gangguan bekalan elektrik, tidak taman-taman bersebelahan. Sehubungan dengan itu, KRTDA ingin menasihatkan penghuni melakukan persediaan tertentu seperti menyediakan lampu suluh atau lilin bagi menghadapi masalah berkenaan yang berkemungkinan akan berulang pada masa akan datang.

Penduduk juga dinasihatkan agar berhati-hati apabila menyalakan lilin/pelita, dengan meletakkan sebarang sumber api berjauhan dengan barang yang mudah terbakar. Pintu dan tingkap juga mestilah dikunci bagi mengelakkan kejadian yang tidak diingini. Elakkan tragedi semasa di dalam kesulitan.

No comments: