Sunday, July 27, 2008

Kempen Penjimatan Petrol



Biro Rekreasi, KRTDA hari ini (27 Julai 2008) melancarkan program penjimatan penggunaan petrol bagi ahli KRTDA bertempat di perkarangan Surau Desa Anggerik.

Seorang Mekanik khas dari Seremban mengendalikan proses pemasangan berasaskan penggunaan air bagi mengurangankan penggunaan petrol dalam enjin kenderaan. Caj dikenakan adalah hanya RM40.00 di mana RM10 disumbangkan oleh peserta kepada Surau Desa Anggerik dan KRTDA.


Dengan penggunaan sistem ini, dijangka pengunaan petrol mampu dijimatkan sehingga 30% disamping menambahkan lagi kuasa 'pick-up' kenderaan. Sebanyak 9 buah kenderaan yang telah dipasangkan dengan alat ini, program bermula jam 10.00 pagi dan berakhir pada 1.00 tengahari.
Encik Zahari yang turut memasang komponen tersebut pada enjin keretanya memberitahu bahawa terdapat perbezaan ketara dari segi prestasi enjin keretanya berbanding sebelum ini. Perasaan ini turut dikongsi oleh beberapa peserta lain yang turut berpuas hati dengan kosnya yang amat menjimatkan.

Biro Rekreasi, En. Muhlis memaklumkan bahawa seperti program ini berkemungkinan akan diteruskan lagi pada masa akan datang bergantung kepada permintaan ahli KRTDA.
"BERJIMAT SAMBIL BERAMAL"

No comments: