Tuesday, August 5, 2008

'Renovation' Surau Desa Anggerik



Surau Desa Anggerik bakal mengalami sedikit penambah-besaran selama beberapa minggu dan kerja-kerja menaiktaraf ini dijangka selesai sebelum bermula Ramadhan nanti.


Lakaran di sebelah kiri menunjukkan kerja-kerja pembesaran ruan Solat Muslimat yang sekaligus menjadi permulaan kepada pembetulan ke arah Kiblat sebenar. Ruang berlorek menunjukkan kawasan yang terlibat dengan proses pembesaran peringkat 1 dan ruang dengan garisan putus-putus adalah perancangan jangka masa hadapan sekali gus menyelesaikan masalah yang berkaitan dengan arah kiblat dan kedudukan Surau DA. Kerja-kerja ini telah dimulakan pada 5 Ogos 2008, oleh En. Syam.

Seorang Dermawan dari Desa Anggerik telah berbesar hati menyumbangkan sejumlah wang untuk tujuan di atas, dan Pihak AJK Surau Desa Anggerik terus mengalu-alukan kepada pihak yang bermurah hati untuk terus menyalurkan bantuan berbentuk wang dan buah fikiran. Sila berbuat demikian dengan menghubungi Pengerusi Surau , Tuan Syed di 012-3110674. Semoga niat suci kita semua dirahmati dan diberkati, Amin...

No comments: